Ferrari F430 Scuderia Spider!

Published on 10-11-2008

Dzisiaj Ferrari rozwiało wszelkie wątpliwości i pytania dotyczące Ferrari F430 Scuderia w wersji otwartej. Jest! Nazywa się, a jakże F430 Scuderia Spider 16M i jest cudowny – tak się może wydawać na pierwszy rzut oka. Jaki jest w rzeczywistości? Czytaj dalej…

Więc mamy w nazwie: “Scuderia” – nazwa dotycząca ultralekkiej i szybszej wersji F430 w połączeniu z dodatkiem “Spider” oznacza, że mamy ultralekkie i szybkie cabrio, 16M? Tak, dokładnie tyle tytułów mistrza świata w Formule 1 zdobył zespół Ferrari, zatem terminologia wydaje się jasna i zrozumiała.

Do tej pory wszystko się zgadza, jako potencjalny nabywca zadaję więc pytanie, czym się różni Scuderia Spider 16M od zwykłego F430 Spider? Auto jest lżejsze o 80 kilogramów i do tego dysponuje wzmocnionym V8 o pojemności 4.3 litra, które w przypadku 16M produkuje aż 510 włoskich koni mechanicznych. Super, to oznacza pewnie, że sprint od 0 do 100 kilometrów na godzinę jest jeszcze krótszy, natomiast prędkość maksymalna jest większa, tak? Tak.

Scuderia przyspiesza od 0 do 100 w 3.7-sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 315 km/h (tylko o 5 więcej niż F430 Spider). Jak wiadomo ze Scuderii coupe samochód jest maksymalnie wydrążony, nie ma dywaników, wszystko jest cieńsze, lżejsze, a fotele są tak twarde, że tyłek boli już zapięciu pasów. Jakby tego było mało włoska marka stwierdziła, że dołoży super system audio w połączeniu z iPodem Touch, sygnowanym logo Ferrari.

Włosi twierdzą, że Scuderia Spider 16M jest najszybszym kabrioletem na torze w Maranello co oznacza, że samochód zyskał na właściwościach jezdnych, super. Na tym etapie auto wydaje się cudowne, jest Twoim ideałem?

Ferrari F430 coupe w podstawowej wersji kosztuje 130.000 funtów, Scuderia coupe 172.500 funtów. Wniosek z tego taki, że za Scuderie Spider będzie trzeba prawdopodobnie zapłacić o około 40.000 funtów więcej niż za zwykłego Spidera. Po co ludzie kupują kabriolety? Żeby poczuć wiatr we włosach? Nie tylko. Dla lansu. Nie uwierzę, że ktoś kto kupił F430 Spider,  jeździ tym autem na tor, 99% procent Spiderów pewnie krąży sobie teraz gdzieś w Monaco nie przekraczając 100 kilometrów na godzinę, a kierowca ubrany jest w okulary przeciwsłoneczne i czapkę z daszkiem. Pozostały 1% już zakończył swój żywot podczas wielu wypadków jak np. tradycyjne najechanie na tył pojazdu przed Spiderem, kiedy to kierowca bajerował jakąś panną stojącą na chodniku, zagapił się i nie zauważył, że wszyscy stoją, a tylko on jedzie.

Idiotyzmem jest kupowanie droższej, niewygodnej zabawki do lansu, kiedy żadna panna, która obejrzy się za właścicielem Scuderii nie będzie nawet wiedziała co to za model. A jeżeli auto będzie w innym kolorze niż czerwień Ferrari to dziewczyny pomyślą, że to Corvetta.

Scuderia jest stworzona na tor i niech tak zostanie, masło maślane, nie pijesz wódki ze szklanki, jak w przypadku Jacka Danielsa. Jeżeli tak zrobisz, wszyscy pomyślą, że pijesz wodę. Wódkę pija się w kieliszkach. Nie weźmiesz bolidu Formuły 1 do lansu po mieście, w momencie kiedy dołożysz bolidowi elektrycznie składany dach i iPoda przestaje on być bolidem.

Enjoyed this video?
"No Thanks. Please Close This Box!"