VW Passat BlueTDI – wychodzi na przeciw wymaganiom rynku

Published on 25-09-2008

O tym, że Volkswagen produkuje oszczędne silniki diesla wiadomo od zawsze, jednak teraz nowa propozycja Niemieckiej marki – Passat BlueTDI o pojemności 2.0 l , oprócz zasobności naszych portfeli będzie też oszczędzał naszą planetę.

Jakie były diesle produkowane przez tą markę? Fenomenalne, poprzedni stosowany w starszych generacjach Passata, niewiele mniejszy silnik 1.9 TDI dysponował mocą od 90 do 115 a nawet 150 koni mechanicznych, spalał przy tym średnio około 6-7 litrów oleju napędowego. Był to motor naprawdę długowieczny, na własne oczy widziałem auta z przebiegiem ponad 400 tysięcy kilometrów bez remontu silnika, a z drugiej strony był bardzo podatny na modyfikacje, przez co stał się naprawdę wszechstronną jednostką napędową.

Teraz VW chcąc wyjść na przeciw wymaganiom dzisiejszego rynku motoryzacyjnego, zapowiada na nadchodzący salon motoryzacyjny w Paryżu premierę Passata wyposażonego w silnik BlueTDI, który połączony z nowym katalizatorem redukuje emisję tlenków azotu o ponad 90 procent. 2.0 BlueTDI tym samym spełnia normy emisji spalin Euro-6, która nie będzie standardem przed 2014 rokiem.

140-konna jednostka będzie spalała tylko 5.5 litra oleju napędowego w Passacie Variant i zaledwie 5.2 litra w sedanie. Auto będzie oferowane z sześciobiegową skrzynią manualną oraz opcjonalnie również sześciobiegowym półautomatem. Passata 2.0 BlueTDI będzie można nabyć prawdopodobnie już na początku przyszłego roku.

Enjoyed this video?
"No Thanks. Please Close This Box!"