Lamborghini Estoque – Pełna oficjalna odsłona!

Published on 01-10-2008

Tak, doczekaliśmy się. To są zdjęcia nowego Lamborghini, oficjalnie nazwanego Estoque. Jest to czterodrzwiowa sportowa limuzyna, czyli konkurent Porsche Panamera, jednak Lambo utrzymuje, że pokazując ten model otwiera zupełnie nowy rozdział w kategorii tego typu samochodów.

Włoska marka mierzy w rynek bogatych biznesmenów, dając im supersamochód na co dzień, który przez duży rozstaw osi ma wystarczająco miejsca, aby cztery osoby mogły komfortowo podróżować siedząc w czterech osobnych sportowych fotelach.

Mówiąc o nowym rozdziale Lamborghini miało prawdopodobnie na myśli silnik, który jest umieszczony, tutaj uwaga – centralnie, za przednią osią. Wydaje się to dziwne, logicznie rzecz biorąc powinno się o Estoque mówić jako o aucie z silnikiem umieszczonym z przodu, jednak chcąc uzyskać maksymalnie najlepszy możliwy balans masy oraz niskie położenie środka ciężkości dla tak “dużego” auta, motor został umieszczony za przednią osią.

Dobry balans masy oznacza dobre właściwości jezdne w aucie, które ma 5.15 m długości, niecałe 2 m szerokości i tylko 1.44 m wysokości. Stylistom trzeba przyznać, że pomimo pokaźnych gabarytów (długość i szerokość) Estoque wygląda nadzwyczaj dynamicznie, szczególnie tylne nadkola, zaczynające się już na początku tylnych drzwi, wygląda to niczym wielki biceps smukłego Włocha ukryty pod cienką koszulką polo firmy Versace. Sprawia to wrażenie, że Estoque to dwudrzwiowy samochód, dopiero po chwili rozpoznajemy drugą parę drzwi, które mają otwierać się bardzo szeroko i niewielka wysokość auta oraz sportowy design nie mają przeszkadzać w wygodnym wsiadaniu i zajmowaniu miejsca w fotelu.

Przewidywana gama silników, zapewniających permanentny napęd na wszystkie cztery koła zaczyna się od ulepszonego V10 znanego z Gallardo LP560-4, którego alternatywą będzie turbodoładowane V8. Ekonomiczna wersja Estoque będzie napędzana mocnym turbodieslem lub benzynowym silnikiem V8 z modułem hybrydowym.

Jutro ma odbyć się oficjalna premiera tego samochodu na Salonie motoryzacyjnym w Paryżu, poznamy wówczas jeszcze więcej informacji, może dowiemy się też czegoś na temat przewidywanej ceny tego auta – jeżeli trafi ono do seryjnej produkcji.

Enjoyed this video?
"No Thanks. Please Close This Box!"